Fuzer is gevestigd in het Ketelhuis op Cruquius eiland in Amsterdam en heeft als doel om het woongenot, de klanttevredenheid en het gevoel van veiligheid van bewoners te vergroten. Dit doen ze door een scala van diensten en producten aan te bieden. Ze zijn actief op verschillende grote projecten zoals Cruquius en Aan het IJ in Amsterdam, Holland Park in Diemen en Startmotor in Rotterdam.
De uitdaging
Beheren van nieuwe bewoners, het organiseren van buurtactiviteiten, afhandelen van onderhoudsmeldingen en verwerken van declaraties voor gemeenschappelijke voorzieningen. Het zijn slechts enkele van de taken van een community manager, de spin in het web van Fuzer's concept.
Fuzer stond voor de uitdaging om hun dienstverlening en deze uiteenlopende taken efficiënt te beheren, vooral met het groeiende aantal bewoners, projecten en activiteiten was dit een uitdaging. Ralph Brals, Operationeel Manager bij Fuzer, vertelt: “Vroeger verliepen veel processen handmatig en werkten onze systemen niet goed samen, wat het organiseren bemoeilijkte.”
Geïntegreerde digitale tools voor community management
De bewoners-app (een product van Chainels) is een digitaal platform waarop bewoners hun eigen profiel hebben en in contact kunnen treden met anderen bewoners. De app is voorzien van mogelijkheden om tijdlijnberichten te plaatsen, ruimtes te reserveren, in te schrijven voor evenementen en gebruik te maken van het leenplatform.
Overse heeft Fuzer ondersteund bij het ontwikkelen van op maat gemaakte automatiserings- en digitaliseringsoplossingen die verschillende andere aspecten van hun dienstverlening stroomlijnen. De kern hiervan is een ERP-systeem waarin Fuzer projecten en complexen kan vastleggen en hun services nauwkeurig kan bijhouden. Daarnaast hebben we specifieke tools gerealiseerd om hun processen verder te verbeteren, waaronder:
Een inspectie-app waarmee community managers rondes door het gebouw kunnen maken en problemen kunnen rapporteren. Na iedere ronde wordt een automatische PDF gegenereerd met alle vastgelegde punten en afbeeldingen;
Een declaratieoplossing waarmee bewoners eenvoudig kosten kunnen declareren die ze hebben gemaakt voor community-evenementen, voorzien van een dynamisch goedkeuringsproces voor een snelle verwerking;
Een afspraakplanner waarmee bewoners zelf een afspraak kunnen maken met de vastgoedmanager.
Een onboarding-app die ervoor zorgt dat alle vaste taken die komen kijken bij het on- en offboarden van nieuwe en vertrekkende bewoners worden gegenereerd en beheerd. Denk hierbij aan het uitgeven van sleutels, het sturen van een welkomstbericht en het activeren van accounts in de bewonersapp.
Ralph benadrukt: "De integratie van deze applicaties heeft ons werk veel efficiënter gemaakt. Bovendien hebben we nu een veel beter overzicht van wat er binnen onze communities gebeurt."
Inzicht door data en rapportages
Alle applicaties van Fuzer genereren relevante data, zoals het aantal geplaatste berichten, het gebruik van boekbare leenproducten en interacties tussen bewoners en community managers. Deze data hebben we samengebracht in een Power BI-dashboard, dat zowel voor Fuzer als hun opdrachtgevers inzicht geeft in de prestaties. Community managers en opdrachtgevers kunnen hierin KPI’s zoals de doorlooptijd, interactie tussen bewoners en het gebruik van leenproducten nauwgezet volgen. Dit stelt Fuzer in staat om hun dienstverlening voortdurend te monitoren en op basis van deze inzichten verder te verbeteren.
Een succesvolle samenwerking
Ralph Brals benadrukt dat Fuzer erg tevreden is met de ondersteuning die wij bieden op het gebied van digitalisering. In nauwe samenwerking hebben we oplossingen ontwikkeld die naadloos aansluiten bij hun behoeften. Met behulp van low-code technologie kunnen we snel en efficiënt maatwerk leveren, waardoor Fuzer nu flexibeler is in hun werkwijze en tegelijkertijd kosten kan besparen. De focus ligt op het ondersteunen van hun manier van werken zonder onnodige complexiteit toe te voegen. Dit sluit direct aan bij Fuzer's missie om wonen toegankelijker, leuker en inclusiever te maken.